środa, 11 listopada 2015

About dog

 Dwa lata temu w czerwcu mama znalazła ogłoszenie w internecie
"Oddam yorka za darmo"
Zadzwoniła pod podany numer. Dowiedziała się, że yorki są faktycznie za darmo i jeden z nich czeka już na nią kilkanaście kilometrów od nas. Kilka godzin później rodzina Basiaków miała nowego członka rodziny. Co by tu z nim zrobić? Co dalej? Jak to będzie wyglądało?


 Mamy doświadczenie z psami, które mieszkają na świeżym powietrzu.. a taki pies nie jest gotowy na takie warunki. Zamieszkał w koszyku w NASZEJ kuchni. Od pierwszej nocy ani razu nie słyszeliśmy piszczenia, szczekania, drapania do drzwi. Nauczenie psa, że dom to nie piaskownica, dywan nie służy do załatwiania potrzep fizjologicznych a kapcie to nie zabawka nie jest łatwe. Po trzech miesiącach wiedział, że należy sygnalizować chęć wyjścia na zewnątrz, potrzebę zjedzenia obiadu i zabawy.



 Połączyło mnie z nim coś.. czego nie da się nazwać. Jest to rodzaj miłości i przyjaźni. Cierpię, kiedy on cierpi. Śmieję się gdy jest mi smutno. Uwielbiam, gdy przychodzi rano do mojego pokoju, staje nad moją głową i przygląda się moim oczom. Jeżeli są zamknięte wtula się w moje ręce, a gdy są otwarte liże moją dłoń i skacze po całym łóżku. Nigdy nie pomyślałabym, że pies da mi tyle radości. Jest moim niemym przyjacielem. Nie musi nic mówić, aby wywołać uśmiech na mojej twarzy.


 Często się na siebie złościmy. Ja na to, że tarza się po powrocie z dworu czy kąpieli na moim dywanie, a na to, że nie chce mu rzucić misia, albo nie pozwalam mu spać na mojej poduszce czy ubraniach. Wiem, że nigdy nikomu nie pozwolę go skrzywdzić. Jest moim pierwszym pozytywnym  światełkiem w życiu, kiedy nie było tak kolorowo. Jest częścią mojej rodziny i mnie.



 Uważam, że posiadanie zwierzątka jest bardzo fajną sprawą. Jeżeli komuś brakuje kogoś z kim można się śmiać, wygłupiać, kłócić, płakać, to pies jest dobrym pomysłem. Można obudzić w sobie fajne uczucia, które można przelać później na człowieka. Jeżeli ktoś nie potrafi pogodzić się z pewną sytuacją, to opieka nad zwierzęciem pomoże we wróceniu do normalnego życia.

4 komentarze:

  1. Jaki śliczny piesek! Bardzo mi się podobają yorki i mam nadzieję, że kiedyś sama będę mogła miec takiego :D Jak na razie mam dwa psy i z jednym można by rzec, że dorastałam, bo dostałam go 12 lat temu i jest ze mną do dziś. Również mam z nim taką specyficzną więź, bo zawsze gdy płakałam przychodził do mnie i kładł się obok. Psy to zdecydowanie najlepsze zwierzęta ♥
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny piesek <3.Tez mam takiego samego w domu <3.
    Poklikasz w linki w ostatnim poście?Z góry dziękuję <3.
    Jeżeli,spodobał Ci się nasz blog,zaobserwuj :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale słodziaczek :D, sama mam pieska i fakt jest to obowiązek
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń

#Odwiedzam wszystkie blogi z komentarzy.
#Staję się Twoją obserwatorką, jeżeli podoba mi się Twój blog.
#Staram się zawsze zostawić po sobie komentarz na Twoim blogu.
#Cenie sobie Twoją szczerość.
#Dziękuję Ci za komentarz. Motywujesz mnie tym.