sobota, 21 listopada 2015

about music

 Słucham rocka. Uwielbiam mocniejsze brzmienia,chrypkę, gitarę elektryczną, perkusję. Od kliku lat marzę o prawdziwym koncercie, ale nie jakieś plastikowej lalki, której prawdziwy głos różni się od tego ze studia.. Zawsze, gdy słucham czegoś nowego, czegoś, co ma w sobie to coś.. mam gęsią skórkę. Uwielbiam! *.*

 W czerwcu odwiedziłam moją dawno niewidzianą koleżankę. To ona zapoczątkowała we mnie "czarne życie". Słuchałyśmy wtedy Snoop Lion - No Guns Allowed. (ależ przecież to nie jest rock.. Karolino o czym ty piszesz.. chwila, przeczytaj dalej ) Utwór ten, włączył nam się przypadkowo. Uznałyśmy, że jest to dosyć przejmująca piosenka. Tekst mówi o pieniądzach, które mieszają ludziom w głowach, o walkach między takimi samymi ludźmi, o niepotrzebnej śmierci dzieci. Dziwne, bo sam wokalista ma złote zęby.. ale to pominę, ważne, że duet z córką Cori B wyszedł imponująco.

 Później zauważyłam Kodaline - High hopes. Zakochałam się w niej od pierwszej sekundy. Mam do niej wielki sentyment. Znalazłam ją na początku swoje walki o lepsze życie. Wielkie nadzieje, to było to, co wtedy siedziało w moim sercu. Stworzyłam nawet napis na ścianie. Wiele osób go nie rozumie, bo nie wie, jak to jest walczyć o własną siebie.. Codziennie przypomina mi o tym, dlaczego robię to co  robię i że warto się nie poddawać. :)

 Kodaline.. tworzą cudowne teledyski. Przejmujące, dające do myślenia, przedstawiające ciekawe historie. High hopes pokazuje, że miłość nie ma granic, że ważne jest wnętrze, to co ma się do zaoferowania, a nie wygląd i pieniądze, bo to co ulotne nie da nam szczęścia na długo.
W wakacje znalazłam "High hopes" Pink Floyd. Szczerze uwielbiam oba utwory. Różnią się od siebie dosłownie wszystkim, ale są świetne. Pink Floyd ma fajny wokal. Gdy się ich słucha jest się w innej przestrzeni,kilka lat wcześniej.. Nie potrafię tego nazwać, to są moje odczucia, każdy ma swoje. :)
Ostatnim zespołem jakim chciałabym się podzielić jest Florence and The Machine. Ich najnowsza płyta zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. "How Big, How Blue, How Beautiful zasługuję na tysiące pochwał, Za teledyski które przepełnione są tańcem, teatrem, za muzykę, za wokal, za teksty, za historie, za oryginalność. Wiem, że nie są raczej zespołem typowo rockowym, ale nie są typowo popowi. Przyciąga wokal, styl i to, w jaki sposób tworzą teledyski.

Dlaczego tak bardzo nie znoszę muzyki Disco Polo? Dlaczego nie słucham typowych radiowych hitów? Bo to wszystko jest puste i fałszywe. Nie ma w tym oryginalności. Wszystkie utwory są identyczne. Czy sprawdzacie teksty tych wszystkich piosenek? Ja tak i dlatego mogę powiedzieć, że są zawsze o tym samym. Tekst zespołów o których przed chwilą pisałam są ambitne. Nie składają się z prostych brzmień, dwóch zwrotek i powtarzającego się dwu zdaniowego refrenu.,
 Cenię sobie dobry wokal, ambitny tekst i oryginalność. Lepiej być sobą niż robić to co wszyscy, żeby kochali mnie wszyscy.

 Miło mi będzie, jeżeli polecicie mi swoje ulubione zespoły czy utwory, Jestem typowym poszukiwaczem talentów i wysłucham wszystkiego, aby znaleźć coś godnego uwagi.
 Miłego weekendu :)

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam Pink Floyd! wokaliza jest niesamowita :)
    oczywiście Florence jest boginią i nikt jej nigdy nie dorówna.
    bardzo lubię szukać mało znanych wykonawców i czekać aż ktoś ich odkryje, to mi daje taką radość :)
    polecam Angus and Julia Stone, Daughter :)
    ann-aspiration

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daughter znam :)
      Angus and Julia Stone - Odkryłam dziękuję :)

      Usuń
  2. Aaaaa Florence do moja królowa! Bardzo ciekawy post! :D

    ~ http://bliskiwschodslonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam słuchać myzki :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/shein-azurowy-sweterek-i-bluzeczka-z.html
    Z góry bardzo dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny Blog *.*

    Wspólna Obserwacja :) ?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy słucha to co lubi i super że się tym dzielisz :) eternalrebel55.blogspot.com Pozdrawiam Rebel

    OdpowiedzUsuń
  6. Również słucham rocka, a nawet bardziej metalu , deathcore i innych mocniejszych brzmień. Tak samo jak ty cenię taką muzykę za uczuciowe teksty, doskonałe brzmienia które wprowadzają w emocje. Moimi ulubionymi zespołami są Black Veil Brides, bring me the horizon, evanescence. Oczywiście wiadomo, nie wszystkie piosenki innego gatunku nie mają przekazu ;) Każda muzyka jest w innym rytmie i tempie.
    pozdrowionka :))
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam metal symfoniczny! *.*
      Nightwish, Epica! <3

      Usuń
  7. Nie moje rytmy :D niestety :D ale fajnie piszesz :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodź nie skucham tego typu muzyki te piosenki mi sie spodobały!:)
    Świetny blog!:))

    OdpowiedzUsuń
  9. huhuhuh jaka muzyka
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

#Odwiedzam wszystkie blogi z komentarzy.
#Staję się Twoją obserwatorką, jeżeli podoba mi się Twój blog.
#Staram się zawsze zostawić po sobie komentarz na Twoim blogu.
#Cenie sobie Twoją szczerość.
#Dziękuję Ci za komentarz. Motywujesz mnie tym.